Jedzenie dla całej rodziny

Znajdziesz tutaj wszelkiego rodzaju makarony, mąki, ciasta i chleby w proszku, sosy pomidorowe i wiele innych rzeczy potrzebnych do przygotowania posiłków zarówno dla dzieci ja i dorosłych. Dział będzie się stale powiększał bo jeszcze sporo rzeczy chcemy sprwadzić do sklepu. Dzielimy to wszystko na wiele kategorii, aby łatwiej było znaleźć to cz...

Znajdziesz tutaj wszelkiego rodzaju makarony, mąki, ciasta i chleby w proszku, sosy pomidorowe i wiele innych rzeczy potrzebnych do przygotowania posiłków zarówno dla dzieci ja i dorosłych. Dział będzie się stale powiększał bo jeszcze sporo rzeczy chcemy sprwadzić do sklepu. Dzielimy to wszystko na wiele kategorii, aby łatwiej było znaleźć to czego szukasz :-)

 

Jeśli jest jakiś produkt, którego brakuje Ci do przygotowania pysznego i zdrowego obiadu daj znam o tym znać na maia info@biomaluszek.pl Staramy się aby były tu bardzo różne produkty ale wiadomo, że każdy ma inne upodobania kulinarne i potrzebuje różnych rzeczy w swojej kuchni. Czekamy :)

Więcej

Ekologiczne jedzenie dla rodziny  W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • Produkty sypkie (mąki,...
  • Oliwy i oleje
  • Chleby i ciasta w proszku
  • Tahini, hummus, masła...
  • Przyprawy i dodatki
  • Przekąski i słodkości
  • Karob i wyroby z karobem

    Karob jest to mączka chleba świętojańskiego, która powstaje ze zmielenia nasion strączków, rosnących na drzewie karobu. Proszek z karobu z powodzeniem zastępuje gorzkie kakao w przepisach kulinarnym. Można go dodawać do wypieków, budyniów, wyrobu bloków czekoladowych czy do napoju kakao. Należy pamiętać, aby dodać karobu połowę mniej niż kakao. Karob korzystnie wpływa na nasz układ krwionośny oraz trawienny. Obniża poziom cholesterolu we krwi i reguluje metabolizm. Z racji właściwości antyalergicznych używany jest w leczeniu astmy i innych alergii. Jest także źródłem witaminy E – zwanej witaminą młodości i kwasu galusowego – silnego antyoksydantu. Karob nie zawiera fenyloetyloaminy, jest zatem bezpieczny dla osób zmagających się z uciążliwymi migrenami. Nie zawiera także fromaminy, która powoduje migreny oraz alergie. Jest natomiast bogatym źródłem białka – zawiera go ok. 80% oraz szereg witamin: A, B2, B3 oraz D. Zawiera także sporo wapnia, fosforu, potasu oraz magnezu i żelaza, poza tym wiele mikroelementów. Karob nie zawiera również kofeiny i teobrominy, które są uzależniające i mogą być przyczyną alergii. Kofeina, oddziałuje na mózg, i narządy zmysłów wywołując nerwowość i nadpobudliwość – szczególnie u dzieci, które jedzą spore ilości czekolady czy kakao. Z diety kobiety karmiącej może być przenoszona do organizmu niemowlęcia wraz z mlekiem, także kobietom w ciąży zaleca się ograniczenie spożycia produktów bogatych w kofeinę. I najważniejsze – karob ma 60%mniej kalorii niż zwykłe kakao :)

  • Ciecierzyca...
  • Amarantus i wyroby...

    Amarantus od niedawna w wielu państwach odkryty na nowo i nazywanym jest zbożem XXI wieku.  Okazuje się , że nasiona amarantusa pod względem najwyższych składników odżywczych przewyższają pszenicę. Od kilku lat uprawiany w Polsce, chociaż jest jeszcze mało nam znany.

    Amarantus magazynuje w sobie wiele cennych składników mineralnych – zawiera fosfor, żelazo, wapń,  potas i magnez. Dzięki dużej zawartości żelaza, dobrze wpływa przy leczeniu anemii,  zalecany jest również w diecie kobiet ciężarnych. Zjedzenie jednego posiłku w ciągu dnia z dodatkiem amarantusa, zaspakaja dzienne zapotrzebowanie poziomu żelaza w naszym organiźmie. Ponadto zalecany przy stosowaniu diet odchudzających, oraz osobom uprawiającym wyczynowo sport, uzupełniając niedobór żelaza i wapnia. W nasionach amarantusa jest dużo cennych kwasów tłuszczowych, oraz duża zawartość błonnika, dzięki czemu pomaga regulować poziom cholesterolu, oczyszcza przewód pokarmowy i poprawia perystaltykę jelit. Amarantus świetnie uzupełnia białko w diecie wegetariańskiej. Stwierdzono, że w nasionach jest go więcej niż w mleku. Jest to białko bardzo dobrze przyswajalne, którego ilość podczas odpowiednich procesów technologicznych nie obniża się.

    Posiada takie substancje jak skwaleny opóźniające procesy starzenia organizmu i antyoksydanty przeciwdziałające chorobom nowotworowym.

    Wskazane jest stosowanie go w żywieniu osób z anemią, cukrzycą, miażdżycą, chorobom układu nerwowego, układu kostnego i krążenia.

  • Quinoa (komosa ryżowa)

    Quinoa – komosa ryżowa inaczej ryż peruwiański pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie jest uprawiana od 3–5 tysięcy lat. Była podstawowym pokarmem w państwie Inków na obszarach górskich, gdzie zastępowała kukurydzę.  Quinoa jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, a także wielu witamin i składników mineralnych. Ma także właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe. Zawiera także saponiny, dzięki którym może wykazywać działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne przeciwwirusowe i immunostymulujące. Ponadto nasiona komosy zawierają wyjątkowo dużą ilość flawonoidów (spośród których dominują kwercetyna i kampferol). W związku z tym quinoa wykazuje właściwości antyoksydacyjne. Należy podkreślić, że tradycyjne zboża wcale nie zawierają flawonoidów, co na ich tle czyni komosę ryżową wyjątkową.

    Białko komosy ryżowej jako jedno z nielicznych białek roślinnych zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, które nie są syntetyzowane w organizmie i muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. W związku z tym quinoa może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego i znaleźć się w diecie wegetarian, a także osób, które ze względów zdrowotnych muszą ograniczyć spożycie bogatego w niezdrowe nasycone kwasy tłuszczowe mięsa.

     

    Ziarna komosy ryżowej są bogate w tłuszcze nienasycone, głównie w kwas linolenowy, oleinowy i linolowy. Ich spożycie przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu, zmniejsza ryzyko miażdżycy i innych chorób układu krążenia.

  • Ksylitol i zamienniki...

    W tym dziale znajdziesz różne substancje słodzące, którymi można zastąpić tradycyjny cukier a są duuuużo zdrowsze i smaczne. Warto spróbować. Każdy znajdzie coś dla siebie.

  • Pozostałe
  • Pieczywo chrupkie i...
  • Napoje zbożowe (mleko...

    Znajdziecie tutaj napoje zbożowe (mleko zbożowe). Na początku były napoje ze zbóż bezglutenowych czyli prosa, gryki, ryżu i soji. Teraz rozszerzamy ofertę o kolejne napoje.

     

    Z powodzeniem zastępują mleko np. do kawy lub deserów typu budyń a są o wiele zdrowsze. Spróbujcie sami :)

  • Kokosowy świat

    Mleczka kokosowe, oleje i mąka. Wszystko kokosowe. Kokosowy pyszny dział :)